• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Låna 600 tusen på Advisa?

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Grattis! En liten fråga. Hade du inte bostadslån också? Har för mig att jag läst det någonstans
Yes, 1,3 miljorner i bolån, värderad till 2,3 men storbankerna ska leka mamma med hårda krav och vill inte höja så mkt. Bllr nog en försäljning snart ändå och räknar med att kunna lösa en del blanco då.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Kommer dom innan helgen får du unna dig ett godare vin på Systemet!
Ja det skall jag ha råd med då..fy satan vad mkt ful lån man har när man väl börja/våga räkna. Närmare 350k.. Sänker min månadskostnad med ca 12-13 tusen...och kommer inte gå back längre. Kommer ha runt 10k kvar istället. Men enorma blanco på närmare 900k. Man är bra kass.. Hehe
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Det är imponerande att du ändå lyckats gå runt med 350K i fullån alltså....Månadskostnaden där.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Det är imponerande att du ändå lyckats gå runt med 350K i fullån alltså....Månadskostnaden där.
Helt sjukt..men har höjt, hittat nya och betalt in och lånat igen... Lite andrum när jag fick 370k av Remember i aug och kunde lösa BN lån och lredit och Big Bank och fick lite över..plus jättebra UC score..men sen kom Betalkoll, Klarna och Tryggkredit..å kände nu håller d inte mer. Hade jättebra UC medans så man visste man hade en utväg..vilket jag hade rätt i me jävligt dumt och risky. Ska spärra mej hos alla jä*vlar nu.. Fick sambo förra året och lite extra hjälp med hyra å räkningar då..= råd med fler ful lån. Blockar mej son sagt nu. Hoppas Divide lånar ut 250k med bra ränta i framtiden så kan man lösa lite synliga blanco inför ett ev köp av större bostad med sambon. Framtiden får utvisa.. Skäms som en hund men känns skönt och man får motivation nu och lättare att vara glad.
 

Hanna Ljung

Kunnig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
13 September 2018
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Får man fråga hur stort lån du har Hanna och typ hur fort gick det? Och du @IHope? Bara lite nojig här..loggar in på Collector och står ansökan via Advisa behandlas. Ni måste inte svara såklart.
Jag lånade 350,000kr det tog 2 dagar från att jag fick meddelande om att lånet är utbetalt.
Jätte smidigt och bra. Bra ränta med.
 

Hanna Ljung

Kunnig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
13 September 2018
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Säg gärna till hur processen gått. Signerat elektroniskt och om du får hem något per post samt om de per om lönespec eller ringer arbetsgivare exempelvis :p

Jag kommer också behöva söka väldigt snart
Sökte förra veckan hos collector 350k blev beviljad. Inga samtal till varken mig eller arbetsgivare. Inga lönespeccar krävdes.
 

Hanna Ljung

Kunnig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
13 September 2018
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Jag är livrädd för det för jag inte öppnat upp mig för någon... Jag orkar dock inte hålla på att ändra adress och så, känns för meckigt och som att det lika gärna kan hamna fel ändå.

Kanske kan säga att det är ett reklamutskick men med tanke på min bakgrund med lån är risken hög att man misstänker annat.

Jag ringde Advisa för övrigt och de skickar alltid ut ett välkomstbrev till folkbokföringsadress för den som undrar.
Du kan
Tack men vill nog se pengarna på kontot först.. :O
tro mig det är klart. Har du fått det smset så har du pengarna.
Det innebär att utbetalningen är gjord. De kan inte stoppa den längre.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Nu efter kl13 trillade 472 papp in på mitt SEB konto! Allt gick så smidigt det kunde gå. Tack för svaren här och tack @Hanna Ljung för lugnande svar nu senast. ;) Nu kommer det roliga att mejla runt å fråga exakta summor för lösen av lån..

Grattis! Du har förtjänat det!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp